« داناتر ازهمه...به درستی که من خلق نکردم آسمان بنا شده را.... »

َفاطمه با قرآن است و قرآن با فاطمه!

خداوند حكيم اهل بيت رسالت را از هر گونه پليدي به دور داشته است؛ و چه پليدي زشت تر و ناپسندتر از جهل و ناداني كه سرچشمه ي همه بدي هاست! پروردگار دانا با تعليم علم كتابش به اهل بيت رسالت ، آنان را از گذشته و حال و آينده با خبر ساخته ، و دانش هيچ چيزي از آنان پوشيده نمانده است. چون قرآن بيانگر هر چيزي است ، فاطمه ( س ) هم بيانگر هر چيزي است.(۲)

قرآن پاك و مطهر است؛ و هيچ باطلي در آن راه ندارد. و قرآن با فاطمه ( س ) است؛ پس هيچ باطلي در گفتار و رفتار فاطمه ( س ) راه ندارد. فاطمه قرآن ناطق است. فاطمه نور است. فاطمه ( س ) حق محض است.

گفتار و عملكرد فاطمه ( س ) از احساسات و عواطف بشري سرچشمه نگرفته است؛ و اگر كسي چنين گمان كند بي ترديد از مرز ايمان به خدا و رسول ( ص ) خارج شده و به هلاكت افتاده است.

قرآن ريسمان محكم پروردگار بوده ، و فاطمه ( س ) در همه امورش به قرآن چنگ زده است. در فاطمه هيچ گونه لغزشي راه ندارد؛ و خدا فاطمه ( س ) را از هر لغزشي بازداشته ، و از همه فتنه ها ايمن گردانيده است.(۳)

وقتي در كلام وحي آمده است : ( فاطمه ( س ) با قرآن است و قرآن با فاطمه ( س ) ) يعني هيچ شك و ترديدي در حقانيت فاطمه ( س ) وجود ندارد. با توجه به آنچه گذشت ، همه قصه ها و همه نقل هاي تاريخي كه به نوعي بر گفتار و رفتار فاطمه ( س ) از سوي پدر و شوهرش ايرادي وارد ساخته اند ، بي ترديد مخالف نص صريح قرآن و گفتار اهل بيت عصمت و طهارتند ، و اگر بخواهيم آن ها را بپذيريم و به نوعي توجه كنيم ، به هلاكت افتاده ايم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پي نوشت ها

۱ ـ كتاب سليم ، ج ۲ ، ص ۹۰۹ ، ح ۶۲ ، از پيامبر اكرم ( ص ) در معرفي عترت ( … هم مع القرآن و قرآن معهم … )

۲ ـ كافي ، ج ۱ ، ص ۲۲۶ فرازي از حديث ۷ : ( ان الله يقول في كتابه : و لو ان قرآناً سيرت به الجبال او قطعت به الارض او كلم به الموتي؟ و قد ورثنا نحن هذا القرآن الذي فيه ما تسير به الجبال و تقطع به البلدان ، و تحيي به الموتي ، و نحن نعرف الماء تحت الهواء ، و ان في كتاب الله لآيات ما يراد بها امر الا ان ياذن الله به مع ما قد ياذن الله مما كتبه الماضون ، جعله الله لنا في ام الكتاب ، ان الله يقول : و ما من غائبه في السماء و الارض الا في كتاب مبين ، ثم قال : ثم اورثنا الكتاب الذين اصطفينا من عبادنا ، فنحن الذين اصطفانا الله و اورثنا هذا الذي فيه تبيان لكل شيء ).

۳ ـ آيه ي تطهير را همه به ياد داريم : ( انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا ). و نيز : اين فراز از زيارت جامعه را : ( عصمكم الله من الزلل و آمنكم من الفتن ).


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 22 اسفند 1394


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو