« اطاعت از فاطمه فرمانبرداري از من است!!!داناتر ازهمه... »

فاطمه ( س ) با حق بوده و حق با فاطمه است.(۱)

خدا حق است. كلام خدا - قرآن - حق است. پيامبران و فرشتگان همه حقند. فاطمه ( س ) با خدا ، همراه كلام خدا ، و با همه رسولان و فرشتگان بوده است. خدا و كلام خدا و رسول الله ( ص ) همه با فاطمه اند. و اين يعني حقانيت فاطمه. هر كه با فاطمه ( س ) باشد حق است؛ و هر كه در مقابل او به مخالفت برخيزد باطل بودن خود را بروز داده است.

مخالفان فاطمه ( س ) با خدا و با كلام خدا و با پيامبر اسلام ( ص ) ، و همه پيام آوران آسماني و فرشتگان به مخالفت برخاسته اند. نپذيرفتن گفتار فاطمه ( س ) يعني نپذيرفتن كلام وحي ، و احتجاج با او مانند احتجاج شيطان با خداست. و تسليم در برابر فاطمه ( س ) يعني پذيرش حق و تصديق رسالت انبياء.(۲)

با تأملي در معرفي هاي پيشين ، مفهوم كلام وحي كه رسول الله ( ص ) فرمود : ( انهم مني و انا منهم )(۳) به خوبي روشن مي شود؛ زيرا وقتي پيامبر و عترتش همه مطهر و معصوم و پيرو قرآن باشند ، در ميان آنان هيچ اختلافي نيست. و گفتار پيامبر كلام فاطمه ، و گفتار فاطمه كلام پيامبر است. در نتيجه ، گفتار و رفتار و عملكرد فاطمه همان گونه كه براي مردم حجت است و حق ، براي پيامبر و عترت او نيز حجت است و حق.

اگر پيامبر خدا زنده بود به مخالفان اجازه نمي داد وارد خانه فاطمه ( س ) شوند؛ و به دفاع از عترتش بر مي خاست. و هميشه و هر جا با فرد فرد عترت خود مي بود و در آنچه آنان مي گفتند و به كار مي بستند ، همان را مي گفت و همان را عمل مي كرد.

همان گونه كه اميرالمومنين علي ( ع ) در برابر خواست و عملكرد فاطمه ( س ) تسليم بود ، پيامبر خدا ( ص ) نيز تسليم بود. زيرا هيچ معصومي با رفتار معصوم ديگر به مخالفت برنمي خيزد. چون هر دو از سوي يك خدا و بر اساس يك كتاب سخن مي گويند و عمل مي كنند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پي نوشت ها

۱ ـ كتاب سليم ، ج۲ ، ص ۶۳۶ ، فرازي از حديث ۱۱ : ( فانهم مع الحق و الحق معهم … ).

۲ ـ فرازي از زيارت جامعه : ( … من اتبعكم فالجنة مأواه ، و من خالفكم فالنار مثواه ، و من جحدكم كافر ، و من حاربكم مشرك ، و من رد عليكم في أسفل درك من الجحيم … ).

۳ ـ فرازي از حديث كساء : ( انهم مني و انا منهم ).


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 22 اسفند 1394


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو