« برگزيدگان الهي...سيدة نساء العالمين »

 به دوستي رفتار كردن با فاطمه ي زهرا ( س ) مزد رسالت پيامبر اسلام نيست ، چون مزد رسالت پيامبران بر خداوند شاكر عليم است؛ نه بر بندگانش.(۲) پروردگار بي همتا از همگان خواسته و بر همه واجب شمرده تا با ناموس كبريا حضرت فاطمه ي زهرا ( س ) به دوستي رفتار كنند ، و به هر علتي حق ندارند او را بيازارند.

دوست داشتن و عشق ورزيدن يك امر قلبي است؛ و زنان و مردان با ايمان ، خدا و برگزيدگانش را دوست مي دارند. ولي به دوستي رفتار كردن عملي است كه با دست و زبان و چشم … صورت مي گيرد. برخي از دشمنان اهل بيت رسالت ، براي فرار از برچسب حرامزادگي ، خود را دوستدار اهل بيت ( ع ) معرفي مي كنند؛ گرچه به مخالفت و دشمني با آنان برخاسته اند. و براي فرار از اتهام كفر ، مودتي كه در قرآن به آن مأمور شده اند را همان دوست داشتن قلبي معنا مي كنند.

كسي حق ندارد با اشاره ي سر و دست و چشم ، و يا با كلام و يا هر وسيله ي ديگري فاطمه ( س ) را بيازارد ، گرچه از او زخم خورده باشد. آنان كه به جنگ با عترت پيامبر ( ص ) برخاستند ، پيش از هر چيز آيه ي مودت را انكار كرده ، و به رسالت پيامبر خاتم ( ص ) كافر شده اند. و فراموش نكنيم كه حضرت زينب ( س ) پس از واقعه جانسوز كربلا فرمود : ( پيامبر خدا ( ص ) دستور داد كه با ما به دوستي رفتار كنيد. اگر مي فرمود با ما به دشمني رفتار كنيد ، آيا بيش از اين در حق ما ستم مي كرديد )؟

دشمني با صديقه ي طاهره ( س ) به هر شكلي و در هر قالبي كه باشد ، كفر ورزيدن به خدا و كتاب خداست.

منادي حق ، سرور كائنات ( ص ) فرمود : ( هر كه فاطمه را بيازارد مرا آزرده ، و هر كه مرا بيازارد خدا را آزرده است ).(۳) پس اندوه و غم فاطمه ( س ) اندوه و غم كائنات است ، و شادي او سرور آفريدگان. و آنگاه كه او مي گريست هستي غرق در ماتم بود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پي نوشت ها

۱ ـ قرآن مجيد ، سوره ي شوري ، آيه ۲۳ : ( قل لا اسئلكم اجرا الا المودة في القربي ).

۲ ـ قرآن مجيد ، سوره ي سبأ ، آيه ي ۴۷ : ( قل ما سألتكم من اجر فهو لكم. ان اجري الا علي الله و هو علي كل شيء شهيد ).

۳ ـ دلائل الامامة ، ص ۱۳۵ ، فرازي از حديث ۴۳ : ( … فاطمة بضعة مني ، فمن آذاها فقد آذاني ، و من آذاني فقد آذي الله … ).


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 22 اسفند 1394


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو