« گره کوری که شیخ رجبعلی باز کرد!!!علم و پژوهش »


طلاق های عاطفی نتیجه دین گریزی است :
 آمار طلاق به دلیل برطرف نشدن توقعاتی است که با بالا رفتن سطح سواد، پیشرفت تکنولوژی و تاثیر پذیری از فیلم‌ها و برخی کتاب‌ها روز به روز بالا می رود و گاها شخص مقابل قادر به برطرف نمودن ‌آن‌ها نمی‌باشد.

آگاه سازی جوانان از زندگی مشترک، در دوران قبل از ازدواج خانواده را از خطر فروپاشی حفظ می‌کند.
در شرایطی که زندگی مشترک به علت اختلافات بنیادین و بسیار، غیر قابل تحمل باشد حفظ آن موجب سوزاندن سرمایه‌های معنوی انسان و بیماری های روحی روانی در اشخاص بوده و خیانت و ظلم محسوب می شود.
علل افزایش آمار طلاق در جامعه‌ کنونی عدم آگاه سازی جوانان از معیار‌های صحیح برای انتخاب زوج مناسب، عدم آشنایی جوانان با وظایف همسری، اصرار و علاقه بیش از حد‌ زنان متاهل به کار در بیرون از خانه به جای شغل پراهمیت خانه داری و عدم رعایت موازین و ارزش‌های اسلام در کانون خانواده و روند انتخاب همسر و ازدواج است.
مشکلاتی که در روابط اکثر زوج‌های جوان رخ می‌دهد به دلیل برطرف نشدن توقعاتی است که با بالا رفتن سطح سواد، پیشرفت تکنولوژی و تاثیر پذیری از فیلم‌ها و برخی کتاب‌ها روز به روز بالا می رود و گاها شخص مقابل قادر به برطرف نمودن ‌آن‌ها نمی‌باشد.
 انتظاراتی که هر شخص در زندگی مشترک از همسر خود دارد، وابسته به آرمان‌ها و ارزش‌های آن شخص می‌باشد؛ نداشتن آگاهی و آشنایی کامل و صحیح از شخص مقابل، پیش از تشکیل زندگی مشترک، موجب بروز مشکلات جبران ناپذیری می‌شود.
 در عین اینکه طلاق در اذهان عمومی چهره مطلوبی ندارد و گاها زوجین برای حفظ آبروی خانوادگی و جلوگیری از ایجاد تزلزل شخصیتی در فرزندان تن به زندگی بیمارگونه و تلخی می‌دهند، خداوند متعال طلاق را امری حلال برای رهایی از مشکلات غیر قابل تحمل و شروع زندگی و راهی نو قرار داده است.
 جامعه نیازمند تحقیقات گسترده‌ کارشناسان و مسئولین، جهت اقدامات لازم برای آگاه سازی جوانان از معیار‌های صحیح برای انتخاب همسر مناسب و مهارت‌های زندگی است.

 

 


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 25 آذر 1394


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو