« پس واى بر كسانى!1! | حمله آنلاین به نهاد خانواده و اخلاق!!! » |
در اهمیت ولایت شناسی
از شاگردان علامه اميني (رحمه الله عليه) خاطرهاي را از علامه اميني نقل كرد كه به شرح زير است:
علامه اميني براي جمع آوري مدارك موجود در كتابهاي اهلسنت جهت اثبات حقانيت اميرالمومنين (عليه السلام) در غدير به مناطق مختلفي از جهان سفر كردند.
در يكي از اين سفرها وارد كشور سوريه شدند. رهبر علماي اهلسنت سوريه كه از اين سفر آگاه شده بود به احترام علامه اميني ميهماني ترتيب داد و ساير علماي اهلسنت را نيز دعوت نمود.
همه بزرگان اهلسنت در مجلس حاضر شده بودند و همه ميدانستند كه علامه اميني به كشور آنها آمده تا با استفاده از مدارك خودشان، آنها و خلفايشان را محكوم و حقانيت اميرالمومنين را ثابت كند ولي با توجه به مقام علمي ايشان كسي به خودش جرات نميداد تا در اينباره صحبت كند.
بعد از صرف شام بالاخره يكي از آنها به خود جسارت داده و گفت: آقاي علامه فروع دين چند تا است؟
علامه گفت: ده مورد است.
عالم سني گفت: ميشود آنها را براي من نام ببريد؟
علامه گفت: نماز، روزه، خمس، زکات، تولي، تبري، حج، جهاد، امر به معروف، نهی از منکر.
عالم سني با يك حالت پيروزمندانه گفت: چرا شما شيعيان از بين اين ده مورد اينقدر در مورد ولايت تعصب به خرج داده و پافشاري ميكنيد ولي در رابطه با بقيه معمولي عمل ميكنيد؟
علامه از طرح اين سوال جا خورد، انتظار چنين سوال اساسي را نداشت. لحظهاي فكر كرد ولي چيزي به ذهنش نرسيد. چشم دلش را به سوي بارگاه مولاي متقيان و اميرمومنان علي (عليه السلام) گردادند و در دل با مولايش نجوا كرد و گفت: “آقا جان همه ميدانند كه من براي دفاع از حقانيت شما به اينجا آمدهام. اگر نتوانم جواب سوال اين دشمن شما را بدهم نميگويند كه اميني نتوانست جواب بدهد بلكه ميگويند پيروان علي بن ابيطالب در دفاع از مولاي خودشان دليل و حرف قانع كنندهاي ندارند و ميگويند شيعه علي بن ابيطالب نتوانست جواب بدهد.”
ناگهان به ياد حديثي از فرمايشات حضرت رسول اكرم (صلي الله عليه و آله) افتاد. از عالم سني پرسيد: آيا شما حديث “من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة” (هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است) را شنيدهايد؟
عالم سني گفت: بله اين حديث صحيحترين حديثي است كه از حضرت پيامبر نقل شده است.
علامه گفت: آيا در اين حديث منظور از شناخت امام شناخت شناسنامهاي امام است و يا پيروي بدون چون و چرا از او؟
عالم سني گفت: قطعا منظور حضرت رسول پيروي از امام است.
علامه از همه علماي اهلسنت حاضر در مجلس در رابطه با اين حديث پرسيد و همگي نظر آن عالم سني را تاكيد كردند. سپس علامه عالم سني را مورد خطاب قرار داد و گفت: حضرت پيامبر(صلي الله عليه و آله) در اين فرمايش گهربارشان فرمودهاند كه عدم شناخت و پيروي از امام با كفر برابر است و در هيچ جايي ترك ساير فروع دين را با كفر برابر ندانستهاند و ما شيعيان هم به دليل اطاعت از اين فرمايش حضرت رسول اكرم (صلي الله عليه و آله) است كه اينقدر براي ولايت ارزش و اهميت قائل هستيم و از آن دفاع ميكنيم.
پاسخ دندان شكن علامه سكوت سنگيني را بر مجلس حاكم كرد و كمي بعد علماي اهلسنت يك به يك مجلس را ترك كردند.
روحش شاد و همنشين مولايمان باد
فرم در حال بارگذاری ...