« ​عهد و پیمان با حضرت امام زمان( عج)​با فضیلت ترین عمل صالح در زمان غیبت امام عصر(عج) »

حکومت مهدوی بستر فیض الهی
پیمان ببندیم، برای نزدیک شدن فرج حضرت و مقدمه چینی تشکیل حکومت جهانی، دست در دست همه مومنین، در مسیر نیل به نهادینه شدن اسلام ناب محمدی در جامعه قدم برداریم و تا تحقق ظهورش از پای ننشینیم.

خداوند متعال وعده تشکیل حکومت فراگیر اسلامی در عرصه کره خاکی را منوط به ظهور حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف دانسته است. انسان ها در سایه عدالت، مساوات، امنیت و سلامت اجتماعی که به واسطه اجرای دستورات دینی در حکومت اسلامی ایجاد شده است، می توانند به تعالی برسند. همچنین در دور حکومت مهدوی، هم موانع موجود بر سر اتصال فیض میان خداوند سبحانه و تعالی و مردم از طریق امام، برطرف خواهد شد.
شاید گفته شود که در مواردی ظلم به فرد یا پایمال کردن حق افراد موجب شده تا آنها به پروردگار خویش رجوع کرده و به همین سبب به کمال برسند. در یک جمله اینگونه پاسخ می دهیم که ممکن است در مواردی این اتفاق رخ دهد ولی ظلم و تعدی به گستره یک جامعه، مردم را به سوی هرج و مرج، دریده شدن پرده حیا و ابتذال سوق می دهد.
پس می توان نتیجه گرفت که حرکت در مسیر فراهم کردن شرایط و مقدمات ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بارزترین مصداق عمل صالح، به دست آوردن رضایت خداوند متعال، مهمترین عمل در زمان غیبت امام معصوم و با فضیلت ترین و پر اجرترین عمل ها نزد خداوند متعال است.
در این نوشتار کوتاه امکان اثبات این نظریه به روش برهان سبر و تقسیم از طریق کشف علت نیست. ولی طرح مسئله هر چند کلی و موجز در آستانه میلاد حضرت ولی عصر (عج) خالی از لطف نیست.


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 1 خرداد 1395


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو